Sayfalar

FİLYOS'ta Grev 1968

HAZİRAN 1968

Tarih Haziran 1968. Yer, Zonguldak'a bağlı o tarihte küçük bir nahiye olan Filyos (daha sonra ismi Hisarönü olarak değişmiş, daha sonra tekrar Filyos adı iade edilmiştir).
Filyos, Zonguldak-Karabük arasında önemli bir demir yolu geçişi üzerindedir. Nahiyede, o tarihlerde önemli bir işletme olan Filyos Ateş Tuğla fabrikası vardı. Son yıllarda özelleştirme ve dışa açılma rüzgarı bu işletmeye de uğradı mı bilmiyorum. Doğusunda geniş bir deltası olan Filyos çayı vardır. Filyos deltası bir kaç yıl önce yabancı bir otomobil fabrikası kurulması tartışmaları ile gündeme gelmişti.1968 yılı geçmişimizde bir kuşağa isim olmuş bir dönem. İşte bu fotoğraf Haziran 1968 de Filyos Ateş Tuğla Fabrikasında yapılan grevden bir görüntüyü yansıtıyor. Fotoğraf tekniği ve kalitesi açısından bir önem taşımayan bu fotoğrafın benim için farklı anlamları var.Fotoğraf makinesi ile tanışmam ve fotoğraf çekmeye merak sarmam 1967 yılına uzanır. Yani henüz 12 yaşımdaydım. 1965 yılında, babamın görevi nedeniyle Gölcük'ten Filyos'a taşınmıştık. Nahiyenin tek fotoğrafçısı FOTO YAŞAR. Yaşar amcayı tanımak ile başlayan dostluk sonrası kendisinden ödünç olarak aldığım fotoğraf makinesi ile sağda solda fotoğraf çeker bulmuştum kendimi. İşte bu fotoğrafın benim için önemi; bir grev ve ödünç makine ile çektiğim ilk fotoğraflarımdan biri....
.



.

Hiç yorum yok: